Triathlon - sport dla wytrwałych.

Dieta triathlonisty – czego unikać przed startem?

W życiu każdego sportowca zawody są bardzo ważnym momentem. W dniu startu, a nawet kilka dni przed kluczowymi zmaganiami, należy szczególnie zadbać o przemyślaną dietę. W tym okresie nieodpowiednia zawartość talerza może wywołać szereg problemów żołądkowych, nierzadko oznaczających konieczność skorzystania z toalety.

Bogactwo błonnika

Na co dzień wskazane jest spożywanie produktów pełnoziarnistych, które stanowią nieocenione źródło wartościowego dla naszego organizmu błonnika. Jednak przed ważnymi zawodami lepiej usunąć z jadłospisu wszelkie produktu odznaczające się wysoką zawartością błonnika. Taki pokarm doprowadza do stanu szybkiego nasycenia, aczkolwiek znacznie pobudza też perystaltykę jelit, co może zmusić nas do wizyty w toalecie, a tego raczej nie chce nikt startujący w zawodach.

Nieodpowiednie warzywa

W kontynuowaniu sportowych zmagań na zawodach przeszkodzić nam może również spożywanie kapusty i różnego rodzaju roślin z rodziny kapustowatych. Choć na co dzień kapusta, kalafior i brokuł to znakomite uzupełnienie diety, należy pamiętać, że warzywa te mają właściwości gazotwórcze. Podobnie sytuacja prezentuje się w przypadku warzyw strączkowych, takich jak fasola czy groch.

Fast-foody

Tej kategorii jedzenia powinieneś unikać też na co dzień, choć raz na jakiś czas oczywiście możesz sobie pozwolić i na takie odstępstwo od zasad zdrowej diety. Aczkolwiek przed ważnym występem w zawodach nie powinieneś jeść jakichkolwiek produktów typu fast-food. W takim jedzeniu nierzadko znaleźć można szkodliwe konserwanty, emulgatory i tak zwane ulepszacze. W dodatku hamburgery, ociekające tłuszczem frytki i kebaby spowalniają proces trawienia i doprowadzają do uczucia ciężkości. Po takim posiłku bardzo prawdopodobne jest, że będziemy musieli się zmierzyć z problemami żołądkowo-jelitowymi.

Tradycja kuchni polskiej

Polacy są dumni z narodowej kuchni, która, nie da się ukryć, jest po prostu smaczna. Planując występ w zawodach sportowych, musisz jednak usunąć ze swojego menu takie potrawy jak kotlet schabowy, tłusty bigos, ziemniaki z masłem pierogi ruskie z omastą czy gołąbki w sosie pomidorowych. W tego rodzaju posiłkach znajdują się ogromne ilości tłuszczu, które negatywnie wpływają na żołądek i jelita. Na zbyt dużą ilość tłuszczu wpływ ma nie tylko jego zawartość w poszczególnych produktach, ale również sposób obróbki termicznej. W wieprzowinie jest sporo tłuszczu, a przecież kotleta schabowego przygotowujemy smażąc mięso na głębokim oleju.

 

Dieta triathlonisty – czego unikać przed startem?
Oceń nasz wpis. 🙂

Podziel się ze znajomymi.

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Triathlon – co powinieneś wiedzieć o badaniach antydopingowych?

W ostatnich latach coraz większą uwagę zwraca się na sportowy charakter eventów dla biegaczy oraz triathlonów. Udział w wydarzeniach z...

Zamknij