Triathlon - sport dla wytrwałych.

Jak trenować do triathlonu?

Triathlon to jedna z najbardziej wymagających dyscyplin sportowych. Mimo to coraz więcej osób, również amatorów, decyduje się na to, by rozpocząć treningi przygotowujące do startu w zawodach. Jak ćwiczyć? W skrócie: pływaj, biegaj, pedałuj. Jednak w praktyce może się to okazać znacznie bardziej skomplikowane. Na szczęście dzięki tym trzem poradom trenowanie do triathlonu nie będzie mieć przed Tobą tajemnic.

  1. Zadbaj o wydolność i wytrzymałość organizmu na długich dystansach.

Jednym z najtrudniejszych elementów triathlonu jest dystans – z reguły ogromny, bardzo długi, obejmujący kilkadziesiąt, a czasem nawet kilkaset kilometrów. Dlatego niezbędnym etapem przygotowawczym jest trening wytrzymałościowy i wydolnościowy. Ważne, by cały czas podnosić swoją wytrzymałość poprzez intensywne treningi na długich dystansach. Co to oznacza w praktyce? W bieganiu klasyczne treningi przygotowujące do maratonów, czyli na przykład długie wybiegania. W pływaniu i jeździe na rowerze pokonywanie dużych odległości w jak najkrótszym czasie. Takie plany treningowe możesz przygotować pod okiem trenera, uwzględniając własne indywidualne możliwości.

  1. Trenuj technikę – to ona w dużej mierze zapewnia dobre wyniki.

Ile razy słyszałeś w wywiadach z topowymi triathlonistami, że osiągnęli rekordową prędkość, bo od dawna trenowali w określonej pozycji na rowerze albo pływali stylem, który dla nich okazał się najkorzystniejszy? Na wyniki triathlonisty ogromny wpływ ma mechanika ruchu, nad którą również trzeba pracować. Najlepiej robić to pod okiem trenera. A jeśli ćwiczysz amatorsko, po prostu obserwuj siebie, testuj różne rozwiązania i mierz czas. Może okazać się, że niewielkie zmiany w ułożeniu ciała na rowerze czy w trakcie biegu mają przełożenie na osiągane rezultaty. Zdecydowanie treningi techniczne powinny znaleźć się na szczycie Twojego planu.

  1. Przykładaj się do dyscyplin, z którymi radzisz sobie gorzej, a swoją ulubioną zostawiaj na deser.

Ostatnia kwestia to to, w jaki sposób podzielić treningi w ciągu tygodnia? Czy robić czas na odpoczynek? Więcej biegać czy jeździć na rowerze? Tu przydatna jest porada specjalistów, według których każdy triathlonista ma swoje mocne i słabe strony. Warto je znać i według nich układać plan treningowy, skupiając się na tym, co wychodzi nam… gorzej. Jeśli biegasz znakomicie, bo przed rozpoczęciem przygody z triathlonem byłeś fanem joggingu, to możesz poświęcić więcej czasu na doskonalenie się w pływaniu i jeździe na rowerze. Oczywiście siły trzeba rozkładać rozsądnie i w miarę równomiernie, ale podkreślenie roli tych etapów wyścigu, w których nie jesteśmy najlepsi, ma naprawdę ogromną moc.

Jak trenować do triathlonu? Oczywiście długo, wytrwale i intensywnie. Nie jest jednak tajemnicą, że to dopiero połowa sukcesu. Kluczem jest odpowiednio ułożony plan, dzięki któremu nie będziemy błądzić jak dzieci we mgle, tylko zadziałamy logicznie i dobrze przygotujemy się do zawodów. O sporządzenie takiego planu możesz poprosić znajomego trenera, ale też możesz ułożyć go sam w oparciu o schematy dostępne w Internecie. Nie zapominaj też o treningu.. głowy, która jak wiadomo w triathlonie pełni bardzo ważną funkcję!

Jak trenować do triathlonu?
Oceń nasz wpis. 🙂

Podziel się ze znajomymi.

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
rower do triathlonu
Jaki rower do triathlonu?

Zdecydowanie najważniejszym sprzętem do triathlonu nawet dla początkującego zawodnika jest rower. Bez niego nie pokonasz najdłuższego odcinka triathlonowego dystansu, a...

Zamknij