Triathlon - sport dla wytrwałych.

Porady

Jak dotrzeć do mety? Poradnik dla początkujących

Jak dotrzeć do mety? Poradnik dla początkujących

Porady, Triathlon
Triathlon z roku na rok zyskuje na popularności i cieszy się coraz większą sympatią biegaczy, którzy w ten sposób chcą sobie podnieść poprzeczkę. Dla wszystkich miłośników biegania, którzy chcą się zmierzyć z nowym wyzwaniem, przygotowaliśmy garść cennych porad, jak przygotować się do startu w taki sposób, by ukończyć pierwszy triathlon. (więcej…)
Jak wzmocnić układ odpornościowy? Dieta i aktywność

Jak wzmocnić układ odpornościowy? Dieta i aktywność

Porady
Prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego ma ogromne znaczenie dla każdego sportowca. Chcąc zapewnić sobie odpowiednią ochronę przed szkodliwymi czynnikami chorobotwórczymi, należy znać sposoby na wzmocnienie systemu immunologicznego. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia dieta i aktywność fizyczna. (więcej…)
Bezpieczne bieganie – ścięgno Achillesa

Bezpieczne bieganie – ścięgno Achillesa

Porady
W czasie biegania nasze ciało jest narażone na liczne urazy i kontuzje. Oczywiście nie oznacza to, że powinniśmy zrezygnować z uprawiania tej aktywności fizycznej. Chcąc zminimalizować ryzyko urazów, musimy trenować rozsądnie, by nauczyć się odpowiedniej techniki biegu i zasad, którymi warto się kierować w celu zapewnienia sobie satysfakcjonujących i bezpiecznych treningów. W niniejszym wpisie skupiamy się na ścięgnie Achillesa. (więcej…)
Dieta triathlonisty – kurkuma w codziennym jadłospisie

Dieta triathlonisty – kurkuma w codziennym jadłospisie

Porady
Przygotowując codzienne posiłki, często nie zdajemy sobie sprawy z drogocennych właściwości niektórych produktów. Sporo roślin wykorzystywanych w kuchni jako przyprawy oferuje wiele zbawiennych korzyści dla naszego organizmu, co może być szczególnie przydatne triathlonistom, którzy potrzebują zdrowej i zbilansowanej diety. W sportowej kuchni powinna znaleźć się kurkuma, które walory przedstawiamy w niniejszym artykule. (więcej…)
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o złamaniach zmęczeniowych

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o złamaniach zmęczeniowych

Porady
Triathlon to intensywna aktywność fizyczna, której uprawianie obarczone jest ryzykiem wielu bolesnych i niebezpiecznych dla zdrowia kontuzji. Wśród urazów, z którymi często borykają się intensywnie trenujący biegacze, należy wymienić przede wszystkim złamania zmęczeniowe. W niniejszym artykule podpowiadamy, skąd biorą się te specyficzne uszkodzenia układu kostnego i jak można im zapobiec. (więcej…)
Dieta triathlonisty – jak ograniczyć spożywanie cukru?

Dieta triathlonisty – jak ograniczyć spożywanie cukru?

Porady
Nadmierne spożywanie cukru zdecydowanie nie kojarzy się ze zdrowym trybem życia i doskonale wie o tym każdy miłośnik aktywności fizycznej. W dzisiejszych czasach ograniczenie cukru w diecie może nie być tak łatwe, ponieważ znajduje się on w składzie ogromnej liczby produktów, nawet w takich, w których byśmy się tego nie spodziewali. Stosując się jednak do kilku zasad, można ustrzec się przez zbyt dużą ilością cukru w jadłospisie, tym samym ograniczając ryzyko wielu niebezpiecznych schorzeń i chorób. (więcej…)
Jak trenować do triathlonu?

Jak trenować do triathlonu?

Porady
Triathlon to jedna z najbardziej wymagających dyscyplin sportowych. Mimo to coraz więcej osób, również amatorów, decyduje się na to, by rozpocząć treningi przygotowujące do startu w zawodach. Jak ćwiczyć? W skrócie: pływaj, biegaj, pedałuj. Jednak w praktyce może się to okazać znacznie bardziej skomplikowane. Na szczęście dzięki tym trzem poradom trenowanie do triathlonu nie będzie mieć przed Tobą tajemnic. Zadbaj o wydolność i wytrzymałość organizmu na długich dystansach. Jednym z najtrudniejszych elementów triathlonu jest dystans – z reguły ogromny, bardzo długi, obejmujący kilkadziesiąt, a czasem nawet kilkaset kilometrów. Dlatego niezbędnym etapem przygotowawczym jest trening wytrzymałościowy i wydolnościowy. Ważne, by cały czas podnosić swoją wytrzymałość poprzez intensywn
Jaki rower do triathlonu?

Jaki rower do triathlonu?

Jazda na rowerze, Porady
Zdecydowanie najważniejszym sprzętem do triathlonu nawet dla początkującego zawodnika jest rower. Bez niego nie pokonasz najdłuższego odcinka triathlonowego dystansu, a jeśli będziesz jeździć na źle dobranych dwóch kółkach, prawdopodobnie Twoje wyniki nie będą tak dobre, jak mogłyby być. Zatem na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jaki rower do triathlonu będzie z nami najlepiej współpracował? Triathlon – jaki rower wybrać? Przy kompletowaniu wyposażenia triathlonista na pierwszym miejscu stawia właśnie rower. Dystans do przebycia jest naprawdę spory, dlatego rower powinien być do nas odpowiednio dopasowany. Czy jednak zawsze musi kosztować krocie? Na szczęście nie. Do wyboru masz dwie opcje: rower szosowy i rower triathlonowy. Rozstrzał cenowy? Od kilkuset złotych do… kilkudziesięciu tysięc
Jaki sprzęt do triathlonu dla początkujących?

Jaki sprzęt do triathlonu dla początkujących?

Porady
Nie ulega wątpliwości, że triathlon to dość kosztowna dyscyplina sportowa. Jeśli jednak myślisz o niej na poważnie, konieczny będzie zakup odpowiedniego sprzętu. Zastanawiasz się, czego potrzebujesz na początek? Co warto odpuścić, a na co zarezerwować większy budżet? Dziś odpowiadamy na pytanie: jaki sprzęt do triathlonu dla początkujących! Aby ułatwić Ci sprawę podzieliliśmy osprzętowanie na trzy kategorie związane z trzema etapami wyścigu. Pływanie: sprzęt do triathlonu dla początkujących Okulary pływackie – mogą być klasyczne, dostępne w zwykłych sklepach sportowych. Ważne, by były dobrze dopasowane do Twojej głowy, dzięki temu nie spadną Ci podczas pokonywania dystansu w wodzie. Pianka do pływania – podczas wielu zawodów jest wymogiem, dlatego warto zacząć się do niej przyzwyczaja
Dieta triathlonisty – czego unikać przed startem?

Dieta triathlonisty – czego unikać przed startem?

Porady
W życiu każdego sportowca zawody są bardzo ważnym momentem. W dniu startu, a nawet kilka dni przed kluczowymi zmaganiami, należy szczególnie zadbać o przemyślaną dietę. W tym okresie nieodpowiednia zawartość talerza może wywołać szereg problemów żołądkowych, nierzadko oznaczających konieczność skorzystania z toalety. Bogactwo błonnika Na co dzień wskazane jest spożywanie produktów pełnoziarnistych, które stanowią nieocenione źródło wartościowego dla naszego organizmu błonnika. Jednak przed ważnymi zawodami lepiej usunąć z jadłospisu wszelkie produktu odznaczające się wysoką zawartością błonnika. Taki pokarm doprowadza do stanu szybkiego nasycenia, aczkolwiek znacznie pobudza też perystaltykę jelit, co może zmusić nas do wizyty w toalecie, a tego raczej nie chce nikt startujący w zawodach