Triathlon - sport dla wytrwałych.

Porady

Dieta triathlonisty – jak ograniczyć spożywanie cukru?

Dieta triathlonisty – jak ograniczyć spożywanie cukru?

Porady
Nadmierne spożywanie cukru zdecydowanie nie kojarzy się ze zdrowym trybem życia i doskonale wie o tym każdy miłośnik aktywności fizycznej. W dzisiejszych czasach ograniczenie cukru w diecie może nie być tak łatwe, ponieważ znajduje się on w składzie ogromnej liczby produktów, nawet w takich, w których byśmy się tego nie spodziewali. Stosując się jednak do kilku zasad, można ustrzec się przez zbyt dużą ilością cukru w jadłospisie, tym samym ograniczając ryzyko wielu niebezpiecznych schorzeń i chorób. (więcej…)
Jak trenować do triathlonu?

Jak trenować do triathlonu?

Porady
Triathlon to jedna z najbardziej wymagających dyscyplin sportowych. Mimo to coraz więcej osób, również amatorów, decyduje się na to, by rozpocząć treningi przygotowujące do startu w zawodach. Jak ćwiczyć? W skrócie: pływaj, biegaj, pedałuj. Jednak w praktyce może się to okazać znacznie bardziej skomplikowane. Na szczęście dzięki tym trzem poradom trenowanie do triathlonu nie będzie mieć przed Tobą tajemnic. Zadbaj o wydolność i wytrzymałość organizmu na długich dystansach. Jednym z najtrudniejszych elementów triathlonu jest dystans – z reguły ogromny, bardzo długi, obejmujący kilkadziesiąt, a czasem nawet kilkaset kilometrów. Dlatego niezbędnym etapem przygotowawczym jest trening wytrzymałościowy i wydolnościowy. Ważne, by cały czas podnosić swoją wytrzymałość poprzez intensywn
Jaki rower do triathlonu?

Jaki rower do triathlonu?

Jazda na rowerze, Porady
Zdecydowanie najważniejszym sprzętem do triathlonu nawet dla początkującego zawodnika jest rower. Bez niego nie pokonasz najdłuższego odcinka triathlonowego dystansu, a jeśli będziesz jeździć na źle dobranych dwóch kółkach, prawdopodobnie Twoje wyniki nie będą tak dobre, jak mogłyby być. Zatem na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jaki rower do triathlonu będzie z nami najlepiej współpracował? Triathlon – jaki rower wybrać? Przy kompletowaniu wyposażenia triathlonista na pierwszym miejscu stawia właśnie rower. Dystans do przebycia jest naprawdę spory, dlatego rower powinien być do nas odpowiednio dopasowany. Czy jednak zawsze musi kosztować krocie? Na szczęście nie. Do wyboru masz dwie opcje: rower szosowy i rower triathlonowy. Rozstrzał cenowy? Od kilkuset złotych do… kilkudziesięciu tysięc
Jaki sprzęt do triathlonu dla początkujących?

Jaki sprzęt do triathlonu dla początkujących?

Porady
Nie ulega wątpliwości, że triathlon to dość kosztowna dyscyplina sportowa. Jeśli jednak myślisz o niej na poważnie, konieczny będzie zakup odpowiedniego sprzętu. Zastanawiasz się, czego potrzebujesz na początek? Co warto odpuścić, a na co zarezerwować większy budżet? Dziś odpowiadamy na pytanie: jaki sprzęt do triathlonu dla początkujących! Aby ułatwić Ci sprawę podzieliliśmy osprzętowanie na trzy kategorie związane z trzema etapami wyścigu. Pływanie: sprzęt do triathlonu dla początkujących Okulary pływackie – mogą być klasyczne, dostępne w zwykłych sklepach sportowych. Ważne, by były dobrze dopasowane do Twojej głowy, dzięki temu nie spadną Ci podczas pokonywania dystansu w wodzie. Pianka do pływania – podczas wielu zawodów jest wymogiem, dlatego warto zacząć się do niej przyzwyczaja
Dieta triathlonisty – czego unikać przed startem?

Dieta triathlonisty – czego unikać przed startem?

Porady
W życiu każdego sportowca zawody są bardzo ważnym momentem. W dniu startu, a nawet kilka dni przed kluczowymi zmaganiami, należy szczególnie zadbać o przemyślaną dietę. W tym okresie nieodpowiednia zawartość talerza może wywołać szereg problemów żołądkowych, nierzadko oznaczających konieczność skorzystania z toalety. Bogactwo błonnika Na co dzień wskazane jest spożywanie produktów pełnoziarnistych, które stanowią nieocenione źródło wartościowego dla naszego organizmu błonnika. Jednak przed ważnymi zawodami lepiej usunąć z jadłospisu wszelkie produktu odznaczające się wysoką zawartością błonnika. Taki pokarm doprowadza do stanu szybkiego nasycenia, aczkolwiek znacznie pobudza też perystaltykę jelit, co może zmusić nas do wizyty w toalecie, a tego raczej nie chce nikt startujący w zawodach
Triathlon – co powinieneś wiedzieć o badaniach antydopingowych?

Triathlon – co powinieneś wiedzieć o badaniach antydopingowych?

Porady
W ostatnich latach coraz większą uwagę zwraca się na sportowy charakter eventów dla biegaczy oraz triathlonów. Udział w wydarzeniach z tej kategorii, szczególnie tych największych, wiąże się z akceptacją regulaminu, w którym spory nacisk kładzie się na politykę antydopingową. Musimy pamiętać, że organizator zawsze ma możliwość dokonania kontroli dopingowej. Dlatego w niniejszym tekście przyjrzymy się bliżej badaniom antydopingowym, sprawdzimy jak je wykonać i przekonamy się, czy wynik testów może nas zaskoczyć, nawet jeśli nie przyjmowaliśmy świadomie żadnych środków dopingujących. (więcej…)
Triathlon dla początkujących – najważniejsze informacje

Triathlon dla początkujących – najważniejsze informacje

Porady
Wraz ze wzrostem zainteresowania bieganiem rośnie też popularność triathlonu. Dyscyplina ta wymaga ogromnych nakładów energii, czasu, cierpliwości oraz odpowiednich umiejętności i możliwości organizmu. Połączenie trzech dyscyplin sportowych sprawia, że triathlonowi mogą podołać tylko najbardziej wytrwali miłośnicy aktywności fizycznej. Ponadto triathlon jest skomplikowany pod względem logistycznym, bowiem musimy się wykazać nienaganną organizacją treningów i zdolnością skompletowania niezbędnego sprzętu. W niniejszym wpisie postaramy się powiedzieć ci wszystko, co powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem przygody z triathlonem. Dystanse w triathlonie Na łamach naszego bloga opisywaliśmy już poszczególne dystanse w triathlonie, jednak w ramach przypomnienia i wprowadzenia w temat początkują
Przygotuj się na start – trening nóg w basenie

Przygotuj się na start – trening nóg w basenie

Porady
Z logicznego punktu widzenia mogłoby się wydawać, że triathlonista powinien oszczędzać nogi z myślą o konkurencji kolarskiej i biegowej. Jednak warto się zastanowić, czy odpowiedni trening nóg nie może poprawić naszej ogólnej formy i przygotować nas do startu w zawodach. Nogi stanowią największą grupę mięśniową w naszym ciele i wykorzystują 60-80% zużycia tlenu. Oznacza to, że nawet niewiele znaczące ruchy nogami w wodzie mogą prowadzić do stymulacji pracy mięśni, zwiększając znacząco ich napęd. W dzisiejszym tekście przyjrzymy się nieco bliżej treningowi nóg w basenie i sprawdzimy jego zalety. Kilka słów o kopnięciach w wodzie i sile napędowej Jasną sprawą jest, że kopnięcia wykonywane w wodzie nie są zaliczane do najefektywniejszych sposobów siły napędowej. W najlepszym przypadku mogą
Życie triathlonisty – jak uchronić się przed odwodnieniem?

Życie triathlonisty – jak uchronić się przed odwodnieniem?

Porady
Odwodnienie to problem, który często spotyka wszystkich sportowców, nie tylko triathlonistów. Choć może doprowadzić do wielu przykrych konsekwencji zdrowotnych, rozwiązanie tego problemu w praktyce nie bywa zbyt skomplikowane. Kwestie odwodnienia jest szczególnie istotna, gdy zbliża się sezon letni. Jednak i w czasie pozostałych pór roku możemy się nabawić kłopotów, jeśli nie będziemy pamiętać o odpowiednim nawadnianiu naszego organizmu. Odwodnienie może bardzo negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie naszej gospodarki wodnej. Przyczyny i konsekwencje odwodnienia Najczęstszą przyczyną odwodnienia jest niedostateczna ilość spożywanych dziennie płynów. Sportowcy często zapominają, że sporo płynów tracimy w czasie intensywnego wysiłku fizycznego, wobec czego trzeba uzupełniać je znacznie części
Triathlon – jak uniknąć problemów żołądkowych?

Triathlon – jak uniknąć problemów żołądkowych?

Porady
Zapewne każdy sportowiec borykał się z problemami żołądkowymi w czasie treningu lub co gorsza – w trakcie ważnych zawodów. Warto wiedzieć, że wiele w tej kwestii zależy od nas i często możemy po prostu uniknąć fundowania nam nieprzyjemny i nierzadko wręcz bolesnych reakcji organizmu. Problemy żołądkowe, którym często towarzyszy biegunka, mogą być powodem ogromnego dyskomfortu, w szczególności jeśli dopadną nas w trakcie aktywności fizycznej. Choć biegunka może być kłopotliwa dla wszystkich, stanowi ona nagminne utrapienie triathlonistów. Z czego wynikają problemy żołądkowe? Nieprzyjemne reakcje żołądkowe mogą być efektem chwilowego zaburzenia naszego układu pokarmowego. Wpłynąć na to może zmniejszony dopływ krwi do przewodu pokarmowego, stres czy skutek zmęczenia pracą lub treningami, ni